fredag 5 november 2010

Jag måste bara varmt rekomendera Emma Jangestigs bok. Den är så bra att det inte finns ord för det. Jag kan inte sluta läsa den och det är en sån bok som man kan läsa hur många gånger som helst. Man kan verkligen leva sig in i boken och man känner varenda slag,varenda tår och hur hon kämpar för att få fast "tyskan". Lova mig att läsa den!

Fredag idag. Ska iväg ner på stan och hämta mina byxor från kappahl. Lämnade in dom för att knappen hade ramlat bort. Så dom skickade dom gratis till en skräddare för att se om dom kunde sätta tillbaka den. Annars tar jag ett par nya byxor. Varje fredag så äter vi Tacos,det har blivit lite som en tradiotion varje fredag. Men ja vet att Jonas tröttnat på det så det får bli en köttbit idag.

Från och med måndag så tänkte vi skära ner på all godis ätande och fet mat. Vi känner att vi vill gå ner i vikt och så är det lättare att göra det tillsammans. Så ja hoppas verkligen att det funkar. Bara att köpa hem en massa frukt och grönsaker att tugga på om man blir sugen. Jag har verkligen gått upp i vikt sen ja flyttade hit. Så ner ska vi båda. Inte för att jonas behöver det i mina ögon men han säger att han vill så dår får han göra det. Vi kommer nog båda att må bättre efter det. Så det blir kvällspromenader. Skönt att få rensa ur hjärnan innan man ska sova. Oj va mycket det blev. Nu ska ja nog ta mig en skorpa så att ja inte är allt för hungrig och sen ska ja ner på stan och efter det med och hämta Jonas vid jobbet. Ha en bra helg.
Älskar dig

Inga kommentarer: